De handigste tips voor jouw bedrijfsverhuizing!

inbraakalarmen
De beste inbraakalarmen voor ieder huis
19 december 2018
verhuisfouten
Hé aankomende verhuizer, leer van deze ‘verhuisfouten’!
3 januari 2019
bedrijfsverhuizing

Bij een bedrijfsverhuizing komt veel kijken en tijd is geld, dus je wil natuurlijk dat jouw bedrijf na de verhuizing weer zo snel mogelijk in bedrijf is. Daarom geven we in deze blog wat handige tips!

Bedrijfsverhuizing

Om ervoor te zorgen dat de bedrijfsverhuizing zo soepel mogelijk verloopt, doe je er goed aan om in een vroeg stadium al contact op te nemen met de erkende verhuizers van Top Movers en de situatie door te spreken. Dankzij de jarenlange ervaring op het gebied van zakelijke verhuizingen, van groot tot klein, kunnen ze je helpen een goede inschatting te maken wat betreft de planning en het werk dat er gedaan moet worden.

Stappenplan

Het is voor de medewerkers handig om te weten wat er gedaan moet worden en waar ze de komende tijd aan toe zijn. Maak daarom een helder en overzichtelijk stappenplan en eventueel een checklist, zodat er niets wordt vergeten. Tijdens een speciaal werkoverleg kun je peilen wie welke taken op zich wil nemen en welke taken je beter uit kunt besteden aan de professionals. Het is handig als er een persoon binnen het bedrijf wordt aangesteld als de verhuiscoördinator, die als aanspreekpunt dient voor alle medewerkers en het verhuisbedrijf en die het overzicht heeft over de gehele verhuizing.

De nieuwe bedrijfsruimte

Voordat straks de verhuiswagen op de stoep staat, is het natuurlijk wenselijk dat in het nieuwe pand alles al op orde is. Zo kun je vooraf alvast de telefoon en internet aansluiting op dit adres regelen. Ook wat betreft de voorzieningen en bijvoorbeeld het tapijt en de verlichting moet alles gereed zijn voor de grote verhuizing. Wanneer er meerdere medewerkers in het bedrijf werken en ook bereid zijn om mee te helpen tijdens de bedrijfsverhuizing, split dan op in teams. Het ene team kan in het nieuwe pand aan de slag en zorgen dat daar alles op tijd klaar is, terwijl het andere team aan de slag gaat op de oude locatie.

Uitbesteden

Je kunt veel tijd besparen door gebruik te maken van de extra service die het verhuisbedrijf biedt. Denk bijvoorbeeld aan de speciale aansluitservice, waarmee straks alle apparatuur en verbindingen binnen mum van tijd weer up en running zijn. Wat betreft het verhuizen van archieven is vaak ook enige ervaring geen overbodige luxe, zodat niet alles in de war raakt en het uren kost om alles weer op volgorde te krijgen. Ook dit kun je uitbesteden! Let ook goed op de capaciteit van je medewerkers en zorg ervoor dat ze niet overbelast raken. Je hebt ze tenslotte nog nodig om straks weer aan het werk te kunnen. Het inhuren van een verhuisservice kan zo goedkoper zijn dan een werknemer die je achteraf moet missen vanwege rugproblemen.

En als alles achter de rug is, vergeet dit dan niet te vieren met je werknemers tijdens een gezellige borrel voor iedereen die heeft geholpen!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *