Gaat jouw werk verhuizen? Check of jouw bedrijfsverhuizing goed is geregeld!

zakelijke verhuizing
5 Tips om na een zakelijke verhuizing snel van start te kunnen!
30 januari 2019
Vier spectaculaire verhuizingen op een rij!
Vier spectaculaire verhuizingen op een rij!
20 februari 2019
bedrijfsverhuizing

Verhuizen met je werk, vaak heel leuk omdat er een nieuwe tijd aanbreekt en er vaak meer mogelijkheden zijn na de bedrijfsverhuizing. Maar is alles wel goed geregeld? In deze blog wat punten om te checken, zodat deze verhuizing een succes wordt!

Bedrijfsverhuizing checklist

Om een bedrijfsverhuizing op rolletjes te laten verlopen, is het verstandig om een checklist te maken en bij te houden. Een lijst met taken en klussen die niet vergeten mogen worden en die ook door iedereen binnen het bedrijf ingezien kan worden. Zo kunnen werknemers met bepaalde kennis of kunde inspringen op die taken, waarvan zij denken dat ze deze wel eens voor hun rekening kunnen nemen. Een voorbeeld van zo’n checklist kun je vinden via deze link.

Een verhuiscoördinator

Om te voorkomen dat het een grote chaos wordt en iedereen maar gewoon wat doet, is het verstandig één persoon binnen het bedrijf aan te stellen als ‘verhuiscoördinator’. Iemand die het bedrijf en de mensen goed kent en die het overzicht kan behouden. Hij of zij zal dan als aanspreekpunt dienen voor de werknemers die vragen hebben of die hun steentje bij willen dragen. Deze coördinator kan ook als contactpersoon optreden, wanneer er iets wordt besproken met het verhuisbedrijf.

De nieuwe ruimte

Er zijn een aantal dingen essentieel om te zorgen dat iedereen na de verhuizing zo snel mogelijk weer aan het werk kan. Bijvoorbeeld de verlichting, hangen er voldoende lampen? Zijn er genoeg stopcontacten bij alle werkplekken? En het is natuurlijk ook handig als er alvast een nieuw contract met telecomproviders is afgesloten, voordat jullie helemaal over zijn. Andere praktische zaken lijken soms een futiliteit, maar zijn minstens zo belangrijk; denk bijvoorbeeld aan voldoende wc papier en schoonmaakmiddelen! Als je wil dat werknemers echt betrokken zijn bij een bedrijfsverhuizing, neem ze dan op z’n minst tijdig een keer mee naar de nieuwe locatie om alvast een kijkje te nemen.

De verhuizing

Voor de grotere bedrijfsverhuizing is het verstandig om een draaiboek te (laten) maken. Zo weet iedereen direct waar ze aan toe zijn. Daarbij is het ook fijn als men weet wanneer welke afdeling aan de beurt is. Als werknemers graag willen helpen, zorg dan vooral dat ze niet overbelast raken of bijvoorbeeld door hun rug gaan. Een eigen bureau leegruimen en inpakken is niet zo moeilijk, maar vergeet niet dat niet iedereen ervaring heeft met verhuizen. Geef dus altijd duidelijke instructies over de wijze van inpakken en de labeling van de dozen.

Wil je zeker weten dat de bedrijfsverhuizing snel, professioneel en schadeloos verloopt? Maak dan gewoon gebruik van de professionals van Top Movers. Meer tips? Lees dan ook eens deze blog: 5 Tips om na een zakelijke verhuizing snel van start te kunnen!

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *