Maak een inventarisatielijst voor jouw zakelijke verhuizing

Hier moet je rekening mee houden als je kleiner gaat wonen
Hier moet je rekening mee houden als je kleiner gaat wonen
19 augustus 2020
redenen om te verhuizen
Vier meest genoemde redenen om te verhuizen
2 september 2020
inventarisatielijst

Een zakelijke verhuizing is niet zomaar iets dat je dagelijks meemaakt. Hier komt een hoop bij kijken. Om te voorkomen dat je belangrijke zaken over het hoofd ziet kun je een inventarisatielijst maken. Maar wat zet je op zo’n lijst? In deze blog delen we een aantal zaken waar je misschien niet zo snel aan denkt. Neem ze mee op jouw checklist en bespaar jezelf de stress van een ongeorganiseerde verhuizing.

Verhuisbedrijf

Sommige bedrijven kiezen ervoor om hun zakelijke verhuizing helemaal zelf te regelen. Dat is natuurlijk mogelijk. Denk er goed over na of het voor jouw bedrijf verstandig is. Een bedrijfsverhuizing uitbesteden kost geld, maar de tijd die jouw medewerkers besteden aan verhuizen is ook niet gratis. Bovendien heeft een professioneel verhuisbedrijf kennis en ervaring met verhuizen. Ben je toch sceptisch of uitbesteden een verstandige keuze is? Laat ons dan een vrijblijvende offerte opstellen.

Een nieuwe bedrijfsruimte vinden

Voordat je kunt beginnen met je zakelijke verhuizing is het belangrijk om een goede nieuwe bedrijfsruimte te vinden. Ook deze stap hoort bij het verhuisproces en dus op de inventarisatielijst. Denk goed na of de nieuwe ruimte toekomstbestendig is. Als je van plan bent om flink te groeien kan het verstandig zijn om een ruimte op de groei te kiezen. Een te grote bedrijfsruimte brengt echter onnodig hoge kosten met zich mee. Bekijk verschillende panden en vergelijk ze op een eerlijke manier. Kijk bijvoorbeeld niet alleen naar de huurprijs, maar ook naar de betalingstermijn, servicekosten, opzegtermijn en eventuele verbouwingskosten. 

Faciliteiten

De volgende stap is om in kaart te brengen of er nieuwe faciliteiten geregeld moeten worden voor het nieuwe pand. Zorg ervoor dat deze ruim voor de verhuizing geregeld zijn. Je kunt bijvoorbeeld denken aan nieuwe spullen, zoals kantoormeubilair, computers of machines. Denk ook aan vloerbedekking, raambekleding en de inrichting van het pand. Ten slotte zijn de digitale faciliteiten ook onmisbaar om te kunnen starten op de nieuwe locatie. Zijn telefoon en internet bijvoorbeeld in orde? Allemaal belangrijke dingen om op orde te hebben voor je het nieuwe pand betrekt. 

Draaiboek maken

Voor de verhuisdag (of -week) is het verstandig om een draaiboek te maken. Hierin beschrijf je stap voor stap de hele verhuizing. Tijdens het opstellen van het draaiboek kom je meestal achter dingen waar je anders niet aan had gedacht. Zorg ervoor dat je het draaiboek bespreekt met het verhuisbedrijf. Wij hebben veel ervaring met zakelijke verhuizingen en kunnen meestal goed inschatten of jouw planning realistisch is. Plan voldoende tijd in, zodat er de dag na de verhuizing weer gewoon gewerkt kan worden op de nieuwe locatie.

Ben je op zoek naar meer informatie of een vrijblijvende offerte? Neem dan contact met ons op. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *