Zakelijke verhuizing, welke stappen zijn handig?

van huurhuis naar koophuis
Van huurhuis naar koophuis, hier moet je rekening mee houden
27 januari 2021
Verhuizen naar een dorp
Dit is waarom je wilt verhuizen naar een dorp
10 februari 2021
zakelijke verhuizing

Zakelijke verhuizing

Bij een zakelijke verhuizing komt veel kijken, net als bij een ‘gewone’ verhuizing trouwens. De uitdaging bij een zakelijke verhuizing is dat er zoveel mensen mee te maken krijgen als je een heel kantoor moet verplaatsen. Al je werknemers, het voorbereidend werk neemt tijd in beslag en je moet ook alles op de nieuwe locatie weer uitpakken. Welke stappen zijn handig bij een zakelijke verhuizing? Wij helpen je verder.

Maak een tijdsplanning

Zodra je akkoord hebt op het nieuwe pand, moet je aan de slag gaan met een planning. Wanneer willen jullie in het nieuwe pand zitten? En nog belangrijker, wanneer willen jullie weer aan het werk? Alles verhuizen is één ding, weer aan het werk gaan een tweede. Zorg dat je ruim de tijd neemt. Er zullen altijd dingen tussen komen of misschien misgaan… Het duurt vaak wat langer dan je denkt, dus als je deze tijd al in je planning hebt zitten heb je veel minder stress! Liever een week te lang gepland dan stress hebben op de werkvloer.

Communicatie met de teams

Zorg dat iedereen, maar dan ook iedereen op de hoogte is van de zakelijke verhuizing. Laat de exacte planning weten en laat vooral ook weten wat je verwacht van de werknemers! In sommige kleine bedrijven wordt er misschien wel verwacht dat je meehelpt met verhuizen. Terwijl het in grote bedrijven misschien allemaal wel wordt gedaan. Eventueel kun je ook wat vrijwilligers vragen die helpen met inpakken.

Je eigen bureau

Iets dat iedereen sowieso gaat doen is het inpakken van zijn of haar eigen bureau. Geef elke werknemer een week voor de zakelijke verhuizing een doos om het eigen bureau leeg te halen. Zo geef je voldoende tijd en is de werknemer in controle van de eigen spullen. Geef labels mee om op de doos te schrijven wat er precies in zit. Een nummer zou eventueel ook kunnen. 

Belangrijk bij zakelijke verhuizing: nummeren en labels

Laat de dozen nummeren en zorg dat je de nummers op het draaiboek hebt staan. Waar moeten welke nummers naartoe als er verhuisd is? Het scheelt de wereld als je dit in goede banen leidt, anders wordt het een grote chaos. Iedereen gaat op zoek naar zijn of haar eigen spullen of kan dingen niet vinden. Zorg dat dit al gedaan is voordat de werknemers op de nieuwe werkvloer verschijnen. 

Net zo belangrijk is het hebben van een goed verhuisbedrijf die je bij elke stap van de zakelijke verhuizing kan helpen! Neem contact op met Top Movers om de volgende stappen van je bedrijf te bespreken. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *